GLUKOS = TENAGA

Gula adalah pembekal tenaga yang utama kepada seseorang. Ibarat petrol atau diesel bagi sebuah kereta. Diabetes disahkan +ve apabila paras gula (glukos) dalam darah di dapati berlebihan atau tidak normal. Manakala jika badan mengalami kekurangan gula, pesakit akan keletihan dan tidak bermaya.

Kandungan gula yang berlebihan dalam darah akan menjadi racun kepada badan dan salur darah seterusnya menjejaskan fungsi jantung, mata, saraf dan buah pinggang.

Gula dalam darah akan ditukar menjadi tenaga oleh hormon insulin. Insulin pula dihasilkan oleh kelenjar Pankreas.

Diabetes berlaku apabila badan kekurangan hormon insulin atau insulin tidak dapat bertindak dengan berkesan oleh sebab-sebab tertentu. Akibat dari itu, paras gula dalam darah akan tinggi sehingga menyebabkan diabetes.

Berdasarkan pengalaman pengguna/pesakit yang menggunakan ESULIN, terdapat kes pesakit yang dalam peringkat penyembuhan secara berperingkat dan semulajadi seperti penurunan bacaan HbA1c (purata 1% sebulan selepas menggunakan produk esulin secara konsisten selama sebulan) dan penurunan berat badan (oct 09 105kg - dec 09 93kg = ?kg). Terdapat Pengguna/Pesakit memaklumkan perubahan ketara dari segi kemampuan @ tenaga yang dirasai, hanya pesakit yang mampu merasai perubahan berkenaan.

No comments:

INSULIN > GLUKOS > RECEPTOR > SEL

Photobucket